Les nouveautés et Tutoriels de Votre Codeur | SEO | Création de site web | Création de logiciel

Seo Master present to you:
หากใครที่ศึกษา SEO ด้วยตนเองจากเนื้อหาภาษาอังกฤษแล้วละก็ บุคคลเหล่านั้นจะพบเจอคำว่า Trust กับ Authority อยู่บ่อยครั้ง ส่วนในภาษาไทยเองก็มีการพูดถึงบ้างเป็นครั้งคราว บทความนี้จะมาอธิบายว่ามันคืออะไร แล้วมี Factors อะไรบ้างที่เป็นส่วนประกอบของ Trust และ Authority นี้ สำหรับคำว่า Trust ในความหมายของ SEO นั้นหลายๆ คนคงจะรู้อยู่แล้ว แต่สำหรับคนที่ไม่รู้นั้น Trust ก็คือความน่าเชื่อถือที่ Google มีต่อเว็บเพจและเว็บไซต์ ยิ่งมีความน่าเชื่อถือมาก งานแต่ละชิ้นที่ออกมา ก็ได้รับความไว้วางใจมาก ส่วนในด้านของ Authority ในความหมายของ SEO ก็คือศูนย์กลางของข้อมูลในเรื่องใดๆซึ่งจะช่วยบอกถึงความสำคัญและการเป็นที่นิยมในเรื่องนั้นๆ

ในที่นี่ก็คือเว็บไซต์ที่มี Link ภายนอกจำนวนมากยิงเข้ามาที่เว็บไซต์และมีจำนวนลิ้งค์ออกน้อยๆ การมีค่า Trust และ Authority สูงๆ นั้นเป็นส่วนหนึ่งที่สามารถช่วยให้เราติดอันดับได้ง่ายขึ้น เมื่อเข้าใจถึงความหมายของมันแล้ว เรามาลองดูกันดีกว่าว่า ค่า Trust และ Authority มีส่วนประกอบมาจากอะไรบ้าง โดยข้อมูลอ้างอิงก็เอามาจากวิดีโอนี้เลยนะ (Presented โดย Rand Fishkin, CEO Seomoz)


Trust
สำหรับ Trust นั้น มีส่วนประกอบอยู่ 4 ส่วน หลักๆ คือ

  • Who links to you ใครลิ้งค์มาหาคุณบ้าง ในส่วนนี้ Rand บอกว่า Yahoo เคยอธิบายว่า การวิเคราะห์ Trust โดยอาศัย link ที่ิยิงไปหาเว็บอื่นๆ จะเริ่มจากเว็บที่ไม่มีการยิงไปหาเว็บ spam เลย หลังจากนั้นก็เอาเว็บปลายทางเหล่านั้นมาคำนวณหาอีก ว่ามีการยิงไปหาเว็บ spam กี่เปอร์เซ็น แล้วก็เอาเว็บปลายทางของรอบที่สองนี้มาหาต่อ ซึ่งจะวนแบบนี้ไปเรื่อยๆ แต่ % ของเว็บที่ยิงไปหาเว็บ spam นั้นก็จะมีมากขึ้นเรื่อย ๆ ทำให้ค่า Trust น้อยลง เพราะฉะนั้นแล้ว หากเราได้ลิ้งค์จากเว็บที่ยิงออกไปหาเว็บ spam น้อยๆ เราก็จะได้รับความไว้วางใจมากขึ้นนั่นเอง
  • Who do you link to ในทางตรงกันข้ามกับ Factor แรก แล้วคุณล่ะ Link ไปหาใครบ้าง อันนี้ก็สำคัญไม่แพ้ข้อแรกเลย เพราะหากคุณลิ้งค์ไปหาเว็บ Spam คุณจะถูกพิจารณาว่าเป็นเว็บ spam ไปด้วย เพราะฉะนั้นแล้วคุณต้องดูดีๆ ว่า เว็บใดๆ ที่คุณลิ้งค์ไปหา เป็นเว็บ spam หรือเปล่า และหากคุณลิ้งค์ไปหาเว็บที่มีความน่าเชื่อถือเป็นจำนวนมาก คุณก็จะได้รับความน่าเชื่อถือมากขึ้นด้วย
  • Registration info ข้อมูลในการจด Domain ก็เป็นส่วนหนึ่งที่สามารถนำมาพิจารณาได้ หากคุณจด Domain โดยใช้ชื่อเดียวกันหมดก็จะรู้ได้ว่าเว็บใดบ้างที่มีเจ้าของเดียวกัน หรือแม้กระทั่งข้อมูลที่อยู่หรือเบอร์โทศัพท์ ก็อาจจะถูกจัดให้อยู่ในกลุ่มเดียวกันกับเจ้าของเดียวกันด้วยก็ได้ แล้วมันเกี่ยวกับ Trust ไม่ Trust ยังไง ก็ตรงที่หากเว็บไซต์ของคุณแทบทั้งหมดเป็นเว็บ spam เว็บไซต์ใหม่ๆ ของคุณก็อาจจะเป็นอยู่ในข่ายไม่น่าไว้วางใจไปด้วย ซึ่งอาจจะติดอยู่ใน Sandbox เพื่อพิจารณาสักระยะ (ความหมาย SandBox ที่ผมใช้ในที่นี้ หมายถึงเว็บที่อยู่ในข่ายที่ต้องพิจารณาคุณภาพก่อน ไม่ใช่เว็บที่ติดโทษแบนแต่อย่างใด)
  • User Data Signal ข้อมูลจาก user ที่สามารถนำมาใช้ในการบอกถึงความน่าเชื่อถือได้ ซึ่งในส่วนนี้ค่อนข้างกว้าง แต่โดยรวมๆ แล้ว ก็จะมีพวกข้อมูลที่ได้จาก Google Toolbar, Free - Wifi, Google Analytics, Third Parties จากทั่วโลก โดยที่ข้อมูลเหล่านี้ อาจจะบอกถึงความเป็นธรรมชาติและไม่ปกติของเว็บต่างๆ ได้ แต่เรื่องนี้ค่อนข้างพูดยาก เพราะว่าต้องพิจารณากันค่อนข้างละเอียด และเว็บแต่ละชนิดอาจจะมีข้อจำกัดต่างกัน แต่ก็เอาเป็นว่าถ้าวิเคราะห์ดีๆ ก็สามารถวัดความน่าเชื่อถือได้บ้างไม่มากก็น้อยนั่นล่ะ ทีนี้เราก็คงพอมองภาพรวมออกแล้วว่า Trust มีส่วนประกอบอะไรบ้างนะครับ

Authority
คราวนี้มาดู Authority กันบ้าง ซึ่งก็มีส่วนประกอบหลักๆ อยู่ 4 อันเช่นกัน

  • Link Juice / PageRank ปกติแล้ว PageRank จะเป็นตัววัดค่าของหน้าเว็บแต่ละหน้าเท่านั้น แต่ว่ากรณีนี้ให้มองไปในลักษณะภาพรวมของ Domain เป็นการวัดค่าของลิ้งค์ที่ยิงเข้าและออกในระดับ Domain Level แต่ในส่วนนี้จะเกี่ยวเนื่องกับข้อถัดไปด้วย
  • Diversity of Link Source เมื่อก่อนนี้การได้ Backlink จากเว็บ PR สูงๆ เพียงเว็บหรือสองเว็บ ก็ช่วยให้เว็บเรามีอันดับที่ดี และถูกพิจารณาว่าเป็นเว็บที่มีความสำคัญแล้ว แต่ปัจจุบันสิ่งเหล่านั้นได้เปลี่ยนไป คุณภาพของเว็บต้องได้รับพิจารณาถึงความหลากหลายของ Link ที่เราได้มาด้วย ซึ่งก็คือการได้ Link มาจากหลายๆ โดเมน (ที่มี Registration Info แตกต่างกัน) และโดเมนเหล่านั้น ก็ยิง Link ตรงมาที่เราโดยตรง เพราะฉะนั้นแล้ว การมองภาพรวมในระดับ Domain Level จึงมีส่วนสำคัญเช่นกัน
  • Temporal Analysis สำหรับเว็บที่ทำการปั่นให้ได้อันดับดีๆ นั้น อาจจะเกิดเหตุการที่ว่า link ค่อยๆ เพิ่มขึ้นเรื่อยๆ เป็นขั้นบรรได แต่อยู่ๆ ก็มีช่วงระยะเวลาหนึ่งที่จำนวน Link เพิ่มขึ้นเป็นจำนวนมาก และลดลงอย่างรวดเร็วในช่วงเวลาถัดมาเช่นกัน สิ่งที่เกิดขึ้นนี้อาจจะถูกตรวจสอบว่ามีการ ซื้อ Link มาหรือเปล่า และหากเป็นเช่นนั้นเว็บเราก็จะถูกลดค่า Authority ลง เพราะไม่ได้มีลิ้งค์เข้ามาอย่างเป็นธรรมชาติ (Google ต้องการลดช่องว่างระหว่างคนที่มีเงินทำเว็บกับที่ไม่มีให้มากที่สุด)
  • Distribution Analysis ในกรณีที่เว็บเรามี PR สูงและมี Link เข้ามาเยอะจริง แต่กลับมี Link เข้ามาหาเพียงแค่เพจหรือสองเพจ ในขณะที่เพจอื่นๆ ไม่มี Link เข้ามาเลย ตรงนี้ก็จะสามารถถูกพิจารณาได้ว่า ไม่ควรมีค่า Authority สูง อย่าง Wikipedia เองมี เพจต่างๆ มากมายแต่ก็มี Link เข้ามายังเพจเหล่านั้นมากมายเช่นกัน

เรื่อง Trust และ Authority นี้ ผมอยากให้ท่านผู้อ่านจำเอาไว้เพื่อเป็นพื้นฐานในการทำ SEO ซึ่งหากเรามีความเข้าใจพื้นฐานดีแล้ว เราจะสามารถประยุกต์ใช้ได้อย่างมีประสิทธิภาพ สำหรับบทความนี้ก็คงจบแต่เพียงเท่านี้แหละนะครับ

Source : Ngokung2013, By: Seo Master
Seo Master present to you:


Friends & Family Members
When beginning a link building campaign, one very natural way of obtaining links is from friends and family members. I just opened up our family blog and counted all of the friends and family who we have added in our blogroll. The grand total… 41. How hard is it to simply call up (recommended – it’s more personal) or email your family and friends who have blogs or other sites, and ask them for a link to your new website? Not hard at all! In fact, because they are your friends or family members, they will probably do it without hesitation. You can do the same thing with Facebook, MySpace, Twitter, etc.
Add A Blog To Your Domain
Google loves blogs! Google loves fresh content! Google loves internal links! Internal links from other pages of your website are a guaranteed way to help you increase your rankings in the search engines. Adding a blog to your domain is a great way for you to easily add new content to your website on a regular basis. In most cases, adding a blog to your main domain is rather simple and can be done in as little as three clicks of your mouse. Web hosting companies like myhosting.com, Hostmonster, & Bluehost offer one click installations of blog platforms like WordPress or b2evolution.
Adding a blog, posting to it at least once daily, and linking back to your home page and other important pages of your website with keyword anchor text is a great way to gain a lot of internal links. When blogging, you should also link out to other websites that interest you and websites that are in similar industries. You might also consider adding images, videos, polls, etc. Mix things up! Make it look natural! Most important, have fun!
Local Organizations
Just about every city in the country has a local chamber of commerce; mine would be the Lehi Area Chamber of Commerce. Joining a chamber of commerce will not only get you a very good link back to your website, but also provides networking opportunities with other local businesses. Most times, depending on your business, you can generate new leads rather easily by getting to know other individuals and businesses in your area.
Local News
Developing relationships with local newspaper writers and always making yourself available for comments on news stories that involve your industry is a great way to build awareness about your company and get links back to your website (if the newspaper is published online).
Help A Non Profit Organization
You would be surprised how many non-profit organizations are operating in your city and your state. Every one of us has been given talents and certain things that we are good at. I guarantee that there is a non-profit organization that could use your help, whether it is with designing their website or painting the conference room of their new office building. If you offer of yourself and your services freely, you can most likely ask for, and get a link to your website from theirs.
Submit Your Site To Local & Industry Specific Online Business Directories
Anyone studying SEO can usually find a blog post about submitting your website to directories on the Internet. Yes, this is a valuable link building tactic, but before you go crazy and start submitting to thousands of directories, seek out local directories and directories that are specific to your business. Submit to these first and take your time filling out all of the information that they ask for. These will be some of your most valuable links since they are so relevant to your website and business.
Social Bookmarking
You have probably heard the term social bookmarking. You have probably heard that social bookmarking is a great way to build links. Well, it is and it isn’t… You can waste a lot of time social bookmarking if you are submitting to the wrong sites. I limit my social bookmarking to Mixx, Propellerand sometimes Kirtsy. The trick to social bookmarking is to not only bookmark your website, your blog posts, and other things related to your website, but bookmarking lots of different things that interest you. This will make your bookmarking profiles look much more natural to both viewers and the search engines.
Write An Article And Submit To Article Directories
Writing articles and submitting them to sites like Ezine Articles, Article City, and Go Articles, also known as article marketing, is a great way to get links back to your website. Take time to write a very detailed article about your industry and submit it to a few article directories like the ones I listed above. You will get links back to your website by properly using the author resource or bio box at the end of the article. You should tell a little about yourself and your company, while adding keyword rich anchor text links pointing back to your website.
Write And Submit A Press Release
Writing press releases and submitting them to places like PR Web or Web Wire is a great way to generate interest and buzz about your business and also to get links back to your website. This method of link building is a little more difficult than other links that you can get for your website. Writing a press release takes skill… a skill, which the average person, like me, does not have. Press releases have certain requirements that must be met, a certain format that must be followed, and in most cases, need to be super interesting. Not having any of these elements can almost guarantee that your press release will either be outright rejected or not distributed to other news related websites.
Build A Hub Page Or Squidoo Lens
Building a Hub Page or Squidoo Lens is a fun way to get links back to your website. To date, I have built 73 Hubs and 25 Lenses for my own personal websites and hundreds for clients that I have managed. The most effective Hub Pages and Squidoo Lenses are those that have at least 450 words of text about a certain topic or subject, videos, pictures, polls, and other gadgets that are easy to add. You want to make the page as interactive as possible so it provides value for anyone who happens to read it. You are allowed two links to other websites from your Hubs and a handful of links (be conservative, don’t spam) from your Lenses.
Building links isn’t pretty. But, in order to rank well in the search engines, it is absolutely necessary. These are ten excellent ways for new companies or new website owners to start building links to their websites. There are many others and I encourage any of our readers to add to this list by commenting on this post.

Read more: Details

2013, By: Seo Master
Seo Master present to you:

It has been a busy time for conferences. From MashupCamp last week, to OSCON and The Ajax Experience this week. While some of the teams have been talking to developers at these events, others have been producing new APIs for you all to use.

In API and developer-product news...

A new API was added to the AJAX Search API, Image Search.

Paul MacDonald blogged about the new features in the Google Mashup Editor, including sorting, compact paging, the new select control, and more. He also discussed various GME developer resources.

We have released a new tool that we have been playing with, the Google Singleton Detector, as open source. Its job is to find singletons and global state in the Java code that we produce.

While working on the Zvents mapplet, Michael Geary developed a nifty utility function called GAsync(). This lets you make several requests in a single call. Mike has kindly donated this function to the Mapplets API so that everyone can use it.

In other Map news, the Maps API team created utility functions to give you more information about your lines and shapes: GPolyline.getLength, GPolyline.getBounds, GPolygon.getArea, and GPolygon.getBounds.

You can also test your driving directions skills using the new directions API.

Around Google

Robots Exclusion Protocol: now with even more flexibility: Dan Crow explains X-Robots-Tag HTTP headers.

Computer science resources for academics: At the main Google campus this week we're hosting the Google Faculty Summit, which involves universities all over participating in discussions about what we're up to in research-land as well as computer science education - something very near and dear to us.

The newest Google Earth Enterprise: Today, we're pleased to announce the newest version of Google Earth Enterprise. The enterprise solution brings us into close contact with some of the most advanced users of geospatial tools, and by meeting their needs, it helps make the product better for everyone. And enterprise users are some of the most active in using the products and also making contributions to the Google Earth and Maps user community, with data, blogs and mashups.

Featured Projects

The BBC Flood Tracking mapplet is a fantastic example of citizen journalism. This map includes UK flood alert information, emergency center locations, photos submitted by local residents, user-generated YouTube videos, and audio clips by BBC Radio correspondents.

Jookebox is a music mashup that pulls in data from iTunes and Amazon to give you a comprehensive view of what's happening on the music scene.

Google Tech Talks

Inbox Zero is a fantastic talk by Merlin Mann, a well known productivity guru and creator of the popular 43 folders website. Merlin talks about Getting Things Done, the importance of getting your inbox to zero, and strategies for dealing with high volume email.

Erlang is celebrating its 20th birthday this year, and is grabbing developers interest due to its concurrency model. This talk will cover the history of Erlang, demonstrate major design goals with a few programming examples and also touch on the subject of the future of Erlang.

Erlang also has the best movie made about it: Erlang the movie. A real classic.

The Google Test Automation Conference showcases lightning talks by Harry Robinson, Dan North, Steve Freeman, Nat Pryce, Christine Newman, Andrin von Rechenberg, Ade Oshineye, Timur Hairullin, James Richardson, James Lyndsay, Jordan Dea-Mattson, Curtis "Ovid" Poe.

Launchd: One Program to Rule them All: In this talk, Dave, who developed launchd, will discuss the rationale behind launchd and how the program came to be.2013, By: Seo Master
Powered by Blogger.