Les nouveautés et Tutoriels de Votre Codeur | SEO | Création de site web | Création de logiciel

Seo Master present to you: Author PictureBy Adam Feldman, APIs Product Manager

The Google APIs Terms of Service

Beginning today, most of our APIs use a single Terms of Service. We have rewritten these terms from the ground up with the goals of making them concise and easier to understand.Our intent is to simplify, not to make dramatic functional changes.

For all the APIs that share this single Terms of Service, you won’t need to study a whole new document, although some have brief specific Additional Terms.  In this rewrite, we have removed over 125,000 words from the combined previous terms, resulting in less to read and faster access to your favorite APIs.  Over time, other APIs will be migrated to the new terms.  Please review each API’s documentation to see its terms.

The new Terms of Service is another step in making Google APIs more technically consistent by sharing common infrastructure such as the Discovery service, the APIs Explorer, and the APIs Console.

Removing the Code Labs Label

In order to reduce confusion we're removing the Code Labs label from APIs on code.google.com. The Google Labs program has wound down. APIs formerly in Code Labs will now use the standard header in their documentation. The APIs themselves are unchanged.

Adam Feldman is a Product Manager, focusing on all of Google's APIs and making sure Google provides the best possible platform to developers.

Posted by Ashleigh Rentz, Editor Emerita

2013, By: Seo Master
Seo Master present to you: Matt Hansen

At Google Code, we are getting into the holiday spirit early. To thank open source developers for their support, I'm happy to announce that we are giving every project on Google Code a whole lot more quota!

We're increasing the maximum file sizes from 20MB to 40MB, Subversion quotas from 100MB to 1GB, and download quotas from 100MB to 2GB.
Happy holidays!

P.S. If you need more space, let us know!
2013, By: Seo Master
Seo Master present to you: Search Engine Marketing (SEM) การทำการตลาดผ่านเครื่องมือค้นหาบนอินเทอร์เน็ต คืออะไร

อินเตอร์เน็ตเป็นแหล่งรวมข้อมูล และความรู้ขนาดใหญ่ที่สุด และกำลังได้รับความนิยมมากในการใช้งานปัจจุบัน และเนื่องจากข้อมูลที่มีอยู่มากมายมหาศาลในอินเตอร์เน็ตนั้น ทำให้บางครั้งผู้ใช้ไม่สามารถเข้าถึงข้อมูลที่ต้องการได้ จึงทำให้เกิดการพัฒนาระบบสืบค้นข้อมูลบนอินเตอร์เน็ตหรือเสิร์ชเอนจิ้น (Search Engine) ขึ้นมา โดยระบบสืบค้นข้อมูลนั้นเริ่มจากการเก็บรวบรวมข้อมูลด้วยการจัดเป็นหมวดหมู่ เพื่อการค้นหา

แต่เมื่อเว็บไซต์มีจำนวนเพิ่มมากขึ้นและข้อมูลต่างๆ มีความหลากหลายและซับซ้อนมากยิ่งขึ้น จึงต้องพัฒนาการค้นหาข้อมูลด้วยการกำหนดคำสำคัญ (Keyword) เพราะทำให้ผู้ใช้ค้นหาข้อมูลได้ใกล้เคียงกับความต้องการมากที่สุด และจากการเก็บรวบรวมข้อมูลของศูนย์เทคโนโลยีและอีเล็กทรอนิกส์แห่งชาติ (NECTEC) พบว่าลักษณะการใช้งานอินเตอร์เน็ตของผู้ใช้ทั่วไปนั้น เป็นการสืบค้นข้อมูลมากถึง 89.7% และจากการที่ผู้ใช้จำนวนมาก ทำการสืบค้นข้อมูลผ่านเสริช์เอนจิ้น เพื่อที่จะหาสินค้าหรือบริการที่ต้องการ ทำให้เกิดแข่งขันของเว็บไซต์ต่างๆ ทั่วโลก ที่ต้องการจะผลักดันเว็บไซต์ของตนเองให้เข้าไปติดอันดับต้นๆ ของ การค้นหา โดยการทำให้เว็บไซต์ของตนเองเข้าไปติดอันดับต้นๆ ของการค้นหาใน Search Engine นั้น เรียกกว่าเป็น การตลาดผ่าน เสริช์เอนจิ้น (Search Engine Marketing: SEM)

โดย SEM คือ การทำการตลาดโดยผ่านการค้นหาทาง เสริช์เอนจิ้น สามารถแบ่งการทำการตลาดในลักษณะนี้ออกได้เป็น 2 ประเภทใหญ่ๆ ด้วยกัน คือ

1. การปรับแต่งเว็บไซต์เพื่อทำอันดับในผลการค้นหา Search Engine Optimization หรือ SEO

2. การลงโฆษณาแบบจ่ายต่อคลิ้ก Pay per Click Advertising หรือ PPC


เครดิต RedRank 2013, By: Seo Master
Powered by Blogger.