Les nouveautés et Tutoriels de Votre Codeur | SEO | Création de site web | Création de logiciel

Seo Master present to you: The Apache Software Foundation (ASF) has had a profound influence on everything I’ve worked on over the last decade, and a new partnership with them is a great opportunity for saying “thanks” and giving back. Today we’re announcing the launch of apache-extras.org. Much like our launch of eclipselabs.org earlier this year, we’re creating a separate instance of Project Hosting specifically for ASF-related projects to congregate around.



Back in 2000, when the Subversion project was in its nascent stages, we first few committers were all made members of the APR (Apache Portable Runtime) project; Subversion and Apache HTTPD shared this common portability layer. Over the following years, I was pulled ever closer to the workings of the ASF -- attending Apachecon conventions and meeting members from other ASF projects. And because the Subversion project started out with a significant number of developers from the Apache community, its own processes came to mimic the same classic consensus-driven culture that the ASF champions.

Years after that, Google Code’s Project Hosting service was also started by ASF members working at Google. So it’s not surprise that those of us who still work on the product share the ASF’s core philosophy: that open source projects aren’t just buckets of code, but are all about people. A codebase without a living, breathing community is a dead project.

So what can we do, as a company, to support open source communities? Providing hosting infrastructure certainly helps, but we can even go a step further. Successful open source software projects are rarely islands of development; larger projects tend to develop ecosystems of related but “unofficial” projects around them. It’s sometimes hard to identify these sub-communities, and so we can help by bolstering their presence: give them a clearer sense of identity and location by inviting them to live under a common banner.

This is why we’re excited to launch apache-extras.org today. By working under a common logo and domain name, we hope these projects can gain more visibility and grow into their own thriving community.

And to the ASF: a great big “thanks” for doing what you do.

[If you already have a project on Google Code and would like to migrate it to the apache-extras instance, you can fill out this request form.]

2013, By: Seo Master
Seo Master present to you:

การทำ SEO ถูกจำแนกออกเป็น 2 ประเภทใหญ่ ๆ ดังนี้

White Hat SEO (SEO หมวกสีขาว)

การทำ SEO ประเภท White Hat คือ การทำเว็บคุณภาพ และทำ SEO โดยยึดแนวปฏิบัติต่าง ๆ ที่ Search Engine หลาย ๆ ค่ายแนะนำไว้ ซึ่งควรมีลักษณะดังนี้

หลีกเลี่ยงการทำ Hidden text หรือ Hidden Links
หลีกเลี่ยงการทำ Doorway
ไม่ทำ Spam Keyword
ไม่ทำ Duplicate Content
ไม่ทำ Cloaking หรือ Sneaky Redirects

Black Hat SEO (SEO หมวกสีดำ)

การทำ SEO ประเภท Black Hat คือ การทำ SEO โดยใช้เทคนิคต่าง ๆ ที่ไม่เป็นไปตามแนวปฏิบัติเพื่อให้ได้ประโยชน์ทาง SEO โดยไม่สนใจถึงความเหมาะสม ตามลักษณะที่ตรงข้ามกับการทำ White Hat SEO ทุกประการ (ไม่แนะนำให้ทำอย่างยิ่ง)

นอกจากหมวกขาวและหมวกดำแล้ว ในปัจจุบันยังมีการแบ่งประเภทแบบไม่เป็นทางการอีก 1 ประเภท คือ Gray Hat SEO (SEO หมวกสีเทา) ที่ทำ SEO แบบกึ่งหมวกขาวและหมวกดำ
ตัวอย่างเช่น การทำ Spam Keyword โดยการแต่งประโยคที่มี Keyword อยู่ในประโยคมาก ๆ เป็นต้น อย่างไรก็ตาม แม้ว่าการทำ Black Hat SEO จะได้ผลเร็ว แต่ก็มักจะได้ผลแค่ระยะสั้น ๆ จึงขอสนับสนุนให้นัก SEO ทุกท่านทำเว็บด้วย White Hat SEO เพื่อให้ได้ผลลัพธ์ที่ดีในระยะยาวครับ

ศัพท์น่ารู้

Hidden Text คือ การซ่อนข้อความ ไม่ให้เห็นโดยมนุษย์แต่สามารถเห็นได้โดย Robot ของ Search Engine เช่น การทำสีตัวอักษรกับสีพื้นหลังเป็นสีเดียวกัน

Hidden Links คือ การซ่อนลิงค์ ไม่ให้เห็นโดยมนุษย์แต่สามารถเห็นได้โดย Robot ของ Search Engine เช่น การใช้ style=”display:none” ครอบแท็กของ Hyperlinks

Spam Keyword คือ การทำหน้าเว็บที่มีแต่ Keyword มากมาย

Duplicate Content คือ การคัดลอกหน้าเว็บให้เหมือนกัน เพื่อเพิ่มจำนวนหน้าของเว็บแบบไม่มีคุณภาพ

Doorway คือ การส่ง Robot ของ Search Engine ไปในหน้าที่มีแต่ Keyword ก่อนแสดงผลหน้าเว็บที่มีเนื้อหา

Cloaking คือ การทำหน้าเว็บที่แสดงผลแตกต่างกัน เมื่อถูกเรียกโดย Robot ของ Search Engine และผู้เข้าชมเว็บทั่ว ๆ ไป (แสดงผลให้คนอย่างหนึ่ง ให้บอทอย่างหนึ่ง)

Sneaky Redirects คือ การเปลี่ยนการแสดงผลจากหน้าหนึ่ง ไปอีกหน้าหนึ่งอย่างรวดเร็ว

เครดิต seo.siamsupport2013, By: Seo Master



Apakah Halaman Anda Bisa Dirayapi Google? Sebenarnya ada banyak cara untuk melihat apakah halaman anda dirayapi oleh Google. Anda bisa menggunakan fitur fetch as Google atau melihat cache pada hasil pencarian. Tapi selain itu anda bisa melihat dengan cara lain.


Melihat Perayapan Google Dengan Google Translate

Untuk  memeriksa apakah halaman anda bisa dirayapi oleh Google, anda bisa
Powered by Blogger.